...... here I am trying to blog about my trip and vacation. Though I have the habit of writing the dairy when I go on a vacation, I never converted them digitally. This is my first attempt to narrate my trip experience. So far my previous trip bring me to all states in peninsular , all districts in sabah , all divisions in sarawak , brunei , labuan , to the highest peak of south east asia , singapore , batam , bandung , jakarta , padang , pagar ruyong , bukit tinggi, kalimantan , chiangmai , ho chi ming , chiang rai , bangkok , meisan , golden triangle , hanoi , new york , washington , san francisco , san jose , los angeles , hollywood , arizona , grand canyon , las vegas, chicago and crossing canada , alaska , northpole , siberian , mongolian ,, delhi , jaipur , agra , taj mahal , yangon , , beijing , vientiane , nong khai , udon thani , jeddah , madinah and mecca .My whole trip experience will be covered in my several blogs ( I will write as n when I get time ) . I will also upload my photos and provide the link.....

Isnin, 6 Jun 2011

Beijing Day 0 to - 120

Salam .... Hari ini ialah D Day setelah hampir setahun membeli tiket untuk ke Beijing ....Segala persiapan awal telah dibuat sebelum D Day ini .... tiket yang murah menjadi perangsang untuk mendapatkan pakej ground yang murah pula . pelbagai email telah dhantar kepada travel agent samada di Malaysia atau di China sendiri untuk mendapatkan pakej terbaik dan termurah . 6D5N itulah pakej yang dicari . Setelah pelbagai quotation yang diterima yang paling murah saya dapat ialah dari Boustead TRavel iaiatu lebih kurang RM790 untuk seorang bagi 2 pax sementar yang agak mahal ialah dalam RM1100 /pax utk pakej 2 orang .

Merasakan pakej yang ditawarkan itu masih mahal saya cuba membentuk group dengan mengiklankan keberangkatan saya di Facebook Fan Airasia .... ada beberapa respond  dari rakan2 facebook tapi kebanyakannya gagal untuk mengikuti kerana harga tiket telah menjadi mahala . pakej untuk 10 orang amat murah iaitu dalam rm400 sahaja. Tak puas hati saya teruskan lagi pencarian dengan mengiklan alam blog Wenkt tetapi tiada seorang pun yang respon .

Akhirnya setelah fedup saya berhajat untuk mengambil pakej yang ditawarkan oleh Boustead Travel . Tapi tak semena-mena saya telah mendapat satu lagi quotation dari travel agent di Beijing yang menawarkan pakej bernilai USD200/pax untuk pakej 2 orang  ... wow menarik pakej begini kalau ambil di malaysia memerlukan sekurang-kurangnya 10 orang . Saya terus terima tawaran tersebut . selepas berbalas-balas email selamat hampir 2 bulan makan 2 minggu sebelum berngakat saya confirm tempahan saya itu .

Menarik kerana tokey travel agent ini boleh bercakap melayu dan namanya dot dot dot ......pakej muslim ini menarik hati saya dan kena rahsiakan dari org lain  tak boleh bagi tahu ini peluang bisnes niiii .... soo lepas ini sapa yang nak travel ke beijing murah boleh melalui saya ye ... saya bagi pakej murah jeee ...

Tiada ulasan: